Udržovat pořadatelem předepsané rychlosti, jet úsporně a do cíle dorazit ve stanoveném čase. Takový je hlavní smysl na popularitě stále rostoucí soutěže elektromobilů. Jejich posádky tak nezávodí na rychlost, ale na přesnost. Vše tedy probíhá za normálního provozu. Účastníci jsou povinni dodržovat pravidla silniční dopravy.
„Jede se takzvaná rallye pravidelnosti. Na úseku se hodnotí dodržování průměrné rychlosti. Na trati je více než 700 měřených bodů. Penalizovány jsou odchylky za každou desetinu sekundy, zohledňována je rovněž jejich spotřeba,“
Na 25 českých a 11 zahraničních posádek čekalo během dvou dní bezmála 550 kilometrů. Na dvou třetinách přitom probíhaly měřené testy. Po startu na náměstí Svornosti v Českém Krumlově zavedla trasa první etapy elektromobily k Jaderné elektrárně Temelín. „Po celé zemi Skupina ČEZ provozuje přes 860 dobíjecích stanic. Ještě letos by chtěla překročit rovnou tisícovku. Soustředí se přitom na výstavbu ultrarychlých dobíjecích stanic, u kterých řidiči stráví při dobíjení méně času. I proto jsem rád, že jsme mohli být jednou ze zastávek soutěže, kde hraje důležitou roli bezpečnost a ekologie,“ uvedl Jan Kruml, ředitel Jaderné elektrárny Temelín.
Z Temelína se posádky přes České Budějovice vrátily zpět do Českého Krumlova. Soutěž pak vyvrcholila sobotní etapou z Českého Krumlova do Prachatic a zpět.
Mezi účastníky nechyběli světoví šampioni v ecoRally z let 2023 a 2024 Michal Žďárský a Jakub Nábělek. „Krumlovská soutěž je pro nás jedním z vrcholů celé sezóny světového poháru. Zdejší tratě milujeme, pořadatel je pravidelně vybírá s největší pečlivostí a zcela zodpovědně můžeme říct, že jde o jednu z nejhezčích a jednoznačně nejnáročnějších soutěží v celém světovém šampionátu,“ poznamenal Michal Žďárský, který zde dokázal společně se svým navigátorem třikrát zvítězit.
Loni řidiči elektromobilů na jihočeských stojanech ČEZ odebrali celkem 350 tisíc kWh ekologické elektřiny. V porovnání s rokem 2023 je to o 73 procent více. Souvisí to především se zvyšujícím se počtem elektrických vozidel a rostoucím počtem dobíjecích stojanů. Těch aktuálně ČEZ na jihu Čech provozuje 41, tedy o deset více než v roce 2023. Po celé zemi ČEZ provozuje 860 dobíjecích stojanů, meziročně o 188 více. Síť roste díky prostředkům přidělovaným Operačním programem Doprava i díky investicím z vlastních zdrojů Skupiny ČEZ.