Hodnocení srovnává kvalitu firemních internetových prezentací – jejich přínos pro uživatele, použitelnost, grafický design, technické řešení a marketingovou hodnotu. Stránky ČEZ se v minulosti staly absolutním vítězem celé soutěže v letech 2008 a 2009. Oborový žebříček Energetika ovládly firemní stránky v uplynulých letech hned několikrát.
„Konkurence firemních internetových prezentací v energetické oblasti je každým rokem silnější. O to více si vážíme prvenství, které je oceněním týmové práce všech kolegů ze Skupiny ČEZ a našich dodavatelů. Závazkem k udržení vysoké kvality i do budoucna je pro nás výrok poroty, která zhodnotila stránky jako profesionálně působící a užitečné pro nové i stávající zákazníky,“ řekl Václav Beneš, vedoucí skupiny webová prezentace Skupiny ČEZ. Dodavatelem webu je FG Forrest, vizuální styl implementovala agentura SYMBIO Digital.
Mezi hodnotiteli bodoval web ČEZ mj. díky kalkulačce úspor za energie provázející uživatele celou problematikou pomocí série malých logicky navazujících kroků. Dobré vysvědčení dostaly i stránky Podpory za svou srozumitelnost a orientaci z pohledu uživatele. Celkově web imponoval díky vyváženosti mezi mírou detailu, jednoduchostí a srozumitelností.
Za poslední rok přilákaly firemní stránky ČEZ více než 2,5 miliony uživatelů. Zároveň podle statistik Google Analytics návštěvníci stráví na webu v průměru téměř 3 minuty a čtvrtina se jich pravidelně vrací.
Také do budoucna si internetové stránky www.cez.cz chtějí udržet vysoký standard. V přípravě je mj. nová anglická mutace nebo další vylepšování zákaznické sekce.