Hlediště v sokolovně se pomalu zaplňuje dětmi, které i s rodiči přišly na pohádku o tom, Jak měl Rumcajs Cipíska v podání Karasova divadla TJ Sokol Tišňov. Prostřední nové okno je právě To herecké.
„Sokolovna v Lázních Toušeni poskytuje zázemí řadě akcí určených dětem i dospělým. Pořádají se v ní divadelní představení, sportovní a taneční akce, karnevaly, dětské dny, vánoční akce, hudební festival, akce místního mysliveckého i baráčnického spolku a každé dva roky také Národní přehlídka sokolských ochotnických divadel. Jedno z původních oken bylo přitom dlouhodobě provizorně zazděno luxfery, proto jsme se rozhodli požádat Nadaci ČEZ o finanční prostředky na jeho obnovu. Všem, kteří nám prostřednictvím aplikace EPP – Pomáhej pohybem, věnovali své body, tímto moc děkujeme,“ říká Luboš Jakub, místostarosta TJ Sokol Lázně Toušeň.
A proč právě „Herecké okno“? Protože právě letos se zde v několika termínech konala X. národní přehlídka sokolských divadel, během níž bylo vtipem herců vlastním nové velké plastové okno s venkovní stahovací roletou prezentováno. „Od toho jsme odvodili název projektu, přičemž na sále nyní máme více světla. Můžeme i větrat a v zimě už nebudeme mít takové tepelné ztráty,“ libuje si Luboš Jakub s tím, že toušeňskou sokolovnu zbudovanou v roce 1920 ještě čekají další menší opravy a větší rekonstrukce, a to střechy či vytápění.
Za dva roky uživatelé aplikace EPP – Pomáhej pohybem Skupiny ČEZ a Nadace ČEZ pro dobročinné projekty různým způsobem vysportovali 50 milionů korun. Všichni přitom dohromady strávili pohybem 2,5 milionu hodin, přičemž různými aktivitami tak překonali trasu dlouhou 12 milionů kilometrů. Kdyby to v reálu šlo, doběhli by tak 15x ze Země na Měsíc a zpět. Pokořit tuto úctyhodnou finanční hranici a vzdálenost se podařilo chůzí, cyklistikou ale třeba i tancem, posilováním či jízdou na skateboardu. Peníze si rozdělilo téměř 700 (696) dobročinných projektů. Patřilo mezi ně právě i „Herecké okno“ pro sokolovnu v Lázních Toušeni.
„S aplikací EPP tu vznikla komunita rekreačních i víceméně profesionálních sportovců, která je vůči značce s ohledem na její charitativní aktivity loajální a stále roste. Dosažení hranice 50 milionu korun pro neziskové projekty během dvou let nás nesmírně těší a věřím, že i dvojnásobná částka může být pro její stávající i další nové uživatele splnitelnou výzvou,“ uvedla ředitelka Nadace ČEZ Michaela Ziková.
„EPPku“ si podle ní pravidelně zapínají tisíce nadšenců při svém soukromém tréninku a známým pojmem se stala i pro návštěvníky sportovních akcí a festivalů. Hranici 50 milionů korun se přitom podařilo dosáhnout na začátku října. V závěru minulého týdne pak již na pomyslném kontě aplikace přibylo další 113 635 korun.
S aplikací EPP – Pomáhej pohybem lze sbírat body pro neziskové projekty v rámci 24 pohybových aktivit. Přestože uživatelé nejčastěji volí chůzi, běh či cyklistiku, vyberou si i milovníci sportů týmových (fotbal, hokej), zimních (běžky, lyžování, skialpinismus, sněžnice) či indoorových (tanec, aerobik, posilování). EPPka nezapomíná ani na maminky (chůze s kočárkem) nebo na handicapované sportovce (handbike, invalidní vozík). Ambasadorem projektu EPP je ostatně od začátku šestinásobný paralympijský šampion, cyklista Jiří Ježek. Na nekomerční bázi bude s Nadací ČEZ spolupracovat i po ukončení své závodní kariéry.