Jak upozorňuje také Energetický regulační úřad, Ministerstvo průmyslu a obchodu nebo nezávislí odborníci, režim DPI slouží pouze ke krátkodobým dodávkám a není určen pro standardní dodávku energií.
Z DPI tak u ČEZ odchází už 93 % odběratelů, kteří se dostali do režimu dodávky poslední instance. Tisíce domácností ale ani po více než dvou měsících v DPI nepodnikly žádné kroky ke změně.
V původní vlně rozesílky se ČEZ Prodej vrátilo cca 10 000 dopisů jako nedoručitelných. Díky intenzivní komunikaci prostřednictvím SMS, e-mailů, ale i třeba médií a sociálních sítí, se podařilo toto číslo snížit na zhruba 1 500 domácností. Na ty se ČEZ zaměřil nyní a začal je obcházet individuálně.
Pracovníci mají zaměstnaneckou kartičku s logem ČEZ, na které je i jejich fotografie, celé jméno a osobní číslo. Všech více než 1 500 adres obešli energetici v minulých dnech a podařilo se jim zastihnout zhruba 900 zákazníků, u kterých si tak mohli zaktualizovat kontakty a zároveň je informovali o podmínkách režimu DPI. Ve zbývajících 600 případech nechali na místě leták s informacemi, koho kontaktovat a jak z režimu DPI odejít. Nezastižené odběratele ale pro jistotu obejdou ještě jednou, což by mohlo počet „nedohledatelných“ zákazníků zase o něco snížit.
Ceníky DPI jsou totiž pro odběratele méně výhodné než běžné smlouvy, protože dodavatel pro ně nakupuje elektřinu vždy jen na měsíc dopředu. Ceny energií se navíc již několik měsíců drží velmi vysoko. V režimu DPI mohou lidé zůstat maximálně šest měsíců. Je proto důležité, aby svou situaci řešili co nejdříve.
Lidé, kteří by chtěli přejít k ČEZ, mají pro uzavření nové smlouvy na výběr z několika možností: mohou zajít na jedno z více než 24 zákaznických center ČEZ a dalších 60 poboček, využít vybrané pobočky České Pošty, zavolat na dedikovanou bezplatnou ČEZ DPI linku 800 111 700, nebo uzavřít smlouvu kompletně on-line z pohodlí domova prostřednictvím jednoduchého formuláře, který také najdou na hlavní stránce webu Skupiny ČEZ (www.cez.cz/cs/dpi).