„Prezentace se mi moc líbila, byly tam podařené animace. Dokonce jsem odpovídal na otázky a bavilo mě to. Moderátoři byli energičtí a měli vše pečlivě připravené. Asi nejvíce mě zaujal model reaktoru. Akorát mě mrzelo, že jsem nestihl vyhrát ten vak s odměnami. Všechny tři hodiny byly výborné, přál bych si, aby takových exkurzí bylo víc,“ svěřil se další z osmáků ZŠ Šeříková a v podobném duchu se nesla i většina ostatních hodnocení.
„Bylo to připravené opravdu dobře, sama jsem se divila, jak to žáky bavilo a jak se těšili na další pokračování. Určitě se nám to příští rok bude ve fyzice hodit. Já sama jsem se byla zvědavá na rozdíl mezi Dukovany a Temelínem. Obě prezentace mě tak zaujaly, že bych se tam ráda podívala osobně,“ dodala učitelka fyziky Hana Dušková.
Na každý pracovní den ČEZ vypsal až osm termínů hodinových exkurzí – dopoledne pro školy, odpoledne i pro veřejnost. Připojení probíhalo přes platformu MS Teams. Zájem překvapil i samotné energetiky. „Jsme rádi, že se prohlídky mezi školami i u veřejnosti ujaly. Pro velký zájem jsme museli některé školy na prohlídkách spojovat či přidávat další termíny. Teď se ale vracíme k normálnímu fungování a virtuální svět vystřídá o prázdninách realita. Od 1. července totiž otevíráme naše infocentra, kam všechny zájemce srdečně zveme,“ uvedla Kateřina Bartušková, vedoucí informačních center Skupiny ČEZ.
Nejvíce obsazená prohlídka proběhla na začátku května, kdy se 154 žáků z šesti škol virtuálně podívalo do Temelína. Celkově si elektrárnu Temelín prohlédlo přes 15 tisíc návštěvníků, srovnatelný počet se podíval do Dukovan a s obnovitelnými zdroji energie se seznámilo téměř 9 tisíc lidí.
Projekt „Virtuálně v elektrárně“ doplnil vzdělávací aktivity, které Skupina ČEZ nabízela dětem i učitelům navzdory epidemii. V on-line prostředí například pokračovaly interaktivní besedy Energie – budoucnost lidstva, týdně také přibývaly novinky a zajímavosti na vzdělávacím portálu www.svetenergie.cz.