Společnost ČSAD Autobusy České Budějovice provozující MHD v Písku si vybrala ČEZ ESCO k realizaci areálu dobíjecího zázemí pro flotilu pěti nových elektrobusů typu SOR EBN 11 a EBN 8. Doplňování energie v akumulátorech nových e-busů zajišťuje stejný počet dobíjecích stanic o výkonu 44 kW a také dva ultrarychlé stojany s výkonem až 170 kW.
„Písek se posunuje mezi města s ekologickou veřejnou dopravou pro 21. století. Nová flotila elektrobusů je jednoznačně šetrnější k přírodě a městu přinese i výrazné provozní úspory. Věříme, že ekologické vozy ocení písecká veřejnost i návštěvníci města,“
„Elektrobusy v Písku jsou realitou. Jsme moderní dopravce, který využívá moderní technologie a věří v ně. Veřejná doprava je právě tím odvětvím, které musí jít příkladem v používání ekologicky šetrných technologií. Jsme rádi, že městskou dopravu v Písku můžeme provozovat elektrobusy, které lze v současně době považovat za jedničku ekologicky úsporných vozidel,“
„Služby ČEZ ESCO pro bezemisní hromadnou dopravu vnímám jako důležitou součást rozvoje měst a praktické naplňování konceptu smart řešení. V Písku již ČEZ ESCO dlouhodobě působí v rámci úspěšného projektu energetických úspor formou EPC, rádi tak přidáváme další „díl“ do mozaiky čistého a příjemného města pro život. Vedle technologie k napájení a kompletních servisních služeb pro sedmičku dobíjecích stanic zajistíme i osvětlení části areálu,“
Zatímco pětice standardních stanic zajišťuje především noční dobíjení a balancování trakčních baterií, pro podporu vyššího denního nájezdu slouží dvě rychlodobíjecí stanice. Ty zvládnou dobít elektrobusy během jedné až dvou hodin na kapacitu postačující k dokončení turnusového oběhu. Součástí řešení z dílny ČEZ ESCO je také nově vybudovaná trafostanice připojená k distribuční síti vysokého napětí, která celý areál napájí. Kontrakt je realizován na klíč formou garantované služby po dobu 5 let.
ČEZ v jihočeském regionu buduje také infrastrukturu nutnou pro rozvoj elektromobilů. Aktuálně zde funguje 10 veřejných rychlodobíjecích stanic o výkonu 50 kW schopných doplnit většinu kapacity baterie e-auta v řádu desítek minut. Vedle tří stojanů v krajské metropoli Českých Budějovicích je stejný počet stanic právě v Písku a po jedné v Třeboni, Soběslavi, Prachaticích a Vimperku. V přípravě jsou v dohledné době stanice v dalších lokalitách. Celkově provozuje ČEZ v České republice momentálně více než 270 veřejných dobíjecích stanic. Aktuální mapa lokalit s dobíjecími stanicemi a komplexní set informací je k dispozici na www.elektromobilita.cz
ČEZ ESCO
Společnost ČEZ ESCO ze Skupiny ČEZ v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje. Jde například o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony.
ČSAD Autobusy České Budějovice
Společnost ČSAD Autobusy České Budějovice, je provozovatelem osobní autobusové dopravy, pravidelné linkové i nepravidelné zájezdové dopravy na území Jihočeského kraje. Společnost ČSAD Autobusy České Budějovice také zajišťuje městskou hromadnou i příměstskou autobusovou dopravu v řadě měst Jihočeského kraje a je jedním z dopravců zapojených do Integrovaného dopravního systému Jihočeského kraje.
Víte, že …
- Skupina ČEZ se již různou formou angažuje v provozu elektrobusů v Praze, Trutnově, Třinci, Vrchlabí, Olomouci nebo Novém Jičíně?
- energii pro nabití plné kapacity 172kWh baterií jednoho z píseckých elektrobusů dokázala loni jihočeská jaderná elektrárna v Temelíně vyrobit za necelou půlvteřinu?
- prvním městem ČR, které elektrobus zařadilo na pravidelné lince MHD, bylo v roce 2004 Znojmo? V té době bylo také jediným evropským městem, kde e-bus jezdil ve veřejné dopravě.