- Od ukončení činnosti Bohemia Energy uplynuly 3 měsíce, pro zákazníky tedy polovina lhůty pro výběr nového dodavatele energií
- V režimu DPI u ČEZ Prodej zůstává už jen 5 % z více než 383 000 odběratelů, téměř 365 000 zákazníků už tedy přešlo nebo přechází na výhodnější standardní smlouvy
- ČEZ Prodej dále toto číslo snižuje i přes pokračující konce dalších dodavatelů
- Závěrečné vyúčtování za režim DPI už odešlo 331 701 zákazníkům
- Průměrná výše faktury na nejběžnějších sazbách je 1 480 Kč. Zájemci mají možnost domluvit si individuální splátkové kalendáře. Zatím je využilo téměř 1 500 lidí
- Většina zákazníků odcházejících z DPI si vybrala produkty ČEZ Prodej.
Odběratelům, kteří se po pádu Bohemia Energy a některých dalších dodavatelů ocitli v režimu dodavatele poslední instance, již uplynula polovina zákonné lhůty pro výběr nového dodavatele energií. Společnost ČEZ Prodej během posledních tří měsíců převedla na standardní, výhodnější smlouvy přes 95 % odběratelů, kteří se k ní do režimu DPI dostali. Kvůli konci dalších dodavatelů ale do DPI přicházejí stále noví odběratelé. Zbývá zhruba 19 tisíc zákazníků, kteří se k přechodu zatím neodhodlali. Na ty ČEZ Prodej opakovaně apeluje, aby s výběrem nového dodavatele neotáleli. Přechod na běžnou smlouvu doporučují i spotřebitelské organizace, Energetický regulační úřad či Ministerstvo průmyslu a obchodu.
ČEZ Prodej zároveň postupně odbavuje fakturaci těch, kdo již z DPI odešli. Celkem doposud vystavil finální vyúčtování 331 701 odběratelům. „Průměrná výše vystavených faktur za režim DPI je pro nejběžnější sazby u ČEZ Prodej zhruba 1 480 korun. I tak zákazníkům odcházejícím z DPI nabízíme možnost individuálních splátkových kalendářů, které jednorázový výdaj rozloží do menších částek a na delší období. Tuto možnost zatím využilo téměř 1 500 zákazníků,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
Ukončení činnosti Bohemia Energy a dalších menších dodavatelů, které postihlo téměř milion odběratelů, se protnulo s vysokými cenami energií na velkoobchodním trhu, a navíc připadlo na začátek topné sezony, kdy spotřeba domácností roste. Odběratelé v režimu DPI, kteří by chtěli přejít k ČEZ Prodej, mají pro uzavření nové smlouvy na výběr z několika možností: mohou zajít na jedno z více než 24 zákaznických center ČEZ Prodej a dalších 60 poboček partnerů, využít vybrané pobočky České Pošty, zavolat na dedikovanou bezplatnou DPI linku 800 111 700, nebo uzavřít smlouvu kompletně on-line z pohodlí domova prostřednictvím jednoduchého formuláře, který také najdou na hlavní stránce webu (www.cez.cz).
Lidem, kteří se kvůli turbulencím na energetickém trhu ocitli v tíživé finanční situaci, ČEZ Prodej doporučuje zejména včas komunikovat a domluvit se s dodavatelem na řešení. Kromě splátkových kalendářů společnost dále nabízí rozložení nedoplatku do příštích záloh a rovněž podporuje občanské poradny, které zdarma klientům pomáhají s organizací rodinného rozpočtu a poskytují finanční poradenství.