15. 11. 2016

Práce s virtuální realitou, bezdrátová zařízení a letadla využívající energii z blesků – studenti vysokých škol vymýšleli na ČEZ Inovačním maratonu nové produkty a služby

Na centrále Skupiny ČEZ proběhl podruhé Inovační maraton. Čtyřiadvacet hodin v kuse vymýšlela třicítka studentů v 6 týmech originální inovace, a pomáhala tak Skupině ČEZ s řešením strategických otázek. Akce byla určená pro studenty a čerstvé absolventy vysokých škol, kteří se nebojí výzev, mají chuť na sobě pracovat a chtějí poznat fungování velké společnosti.

dInovační maraton je koncipován jako soutěž týmů, které řeší zadání spojené s reálnými potřebami firmy. Během 24 hodin účastníci vymýšlí originální a inovativní řešení a spolupracují u toho se stratégy a inovátory Skupiny ČEZ, od nichž získávají zpětnou vazbu. Mezi nápady se letos objevilo využívání virtuální reality při představování produktů, bezdrátová zařízení či orientace na chytré domácnosti.

„Bylo obtížné snažit se být produktivní po celých 24 hodin a vymýšlet nové nápady. Také jsme si museli dávat pozor, abychom měli neustále v hlavě, co vlastně řešíme, co je zadání a neodbíhali příliš daleko,“ potvrzuje náročnost akce jeden z účastníků Martin Pátek.

fInovační maraton probíhá 24 hodin v kuse, aby si účastníci vyzkoušeli práci pod tlakem a v náročných podmínkách. Navíc musejí spolupracovat v týmech s lidmi z různých oborů, které ten den viděli úplně poprvé. Studenti naopak během maratonu získávají zkušenosti, nové informace i praxi z tvorby produktů. Součástí akce byla také projížďka v elektromobilu a networking se zaměstnanci různých divizí ČEZ. Vítězný tým vyhrál placenou stáž ve Skupině ČEZ a bude mít šanci dále rozpracovat svůj koncept.

„Já jsem absolutně spokojená, program splnil má očekávání. Chtěla jsem se seznámit s inovačními technikami, získat nové kontakty, poznat Skupinu ČEZ z trošku jiného hlediska, protože jsem pro ČEZ už jednou pracovala v jiné souvislosti. Takže pro mě za jedna,“ hodnotí akci studentka Tereza Žilkováz vítězného týmu, který přišel s inovativním řešením spojeným s virtuální realitou. „Hodně mě překvapilo, že jsme v našem týmu neměli žádnou velkou krizi. Očekávala jsem, že budu opravdu hodně unavená, že na sebe budeme k ránu třeba naštvaní. Ale ne, fakt nám to klapalo až do konce,“ dodává.

dSpokojenost zavládla i mezi organizátory. „Je neuvěřitelně inspirativní vidět zapálené mladé lidi z různých škol a s různými zájmy, kteří dávají hlavy dohromady a vymýšlí velké věci. I když jsme – stejně jako loni – zažili napjaté chvilky, celkový dojem z akce je pro mě perfektní. Chci moc poděkovat všem účastníkům. Byli velice stateční! Nyní jejich nápady rozpracujeme a doufám, že některé účastníky brzy přivítáme ve Skupině ČEZ jako nové kolegy,“ říká Petr Disman, manažer projektů strategie Skupiny ČEZ.