ČEZ pokračuje v nastaveném trendu poskytování energetického poradenství domácnostem. V pilotním on-line kurzu Jak ušetřit za vytápění v rámci nového projektu ČEZ Akademie mělo možnost svou spotřebu od začátku roku pravidelně vyhodnocovat přes 8 tisíc účastníků. Díky pravidelným samoodečtům jim ČEZ každý měsíc vyhodnotil, zda šetří oproti minulému roku a oproti ostatním účastníkům kurzu. Účastníci dosáhli úspory téměř 6 % i po zohlednění vlivu počasí.
„Zákazníci chtějí šetřit a očekávají, že jim s úsporami poradí právě jejich dodavatelé energií. Náš webový portál Šetřím.cz využily už přes dva miliony zákazníků. Navazující ČEZ Akademie jde ještě víc do hloubky a každou oblast – od vytápění, přes tepelná čerpadla či fotovoltaiky, až po poradenství v oblasti dotací či placení záloh – pokrývá skutečně zevrubně. Do Akademie jsme zapojili nejen naše přední odborníky, ale i externí experty, tak abychom zákazníkům nabídli skutečně kvalitní poradenství,“ Tomáš Kadlec, generální ředitel ČEZ Prodej.
Lidem, kteří chtějí realizovat energetické úspory, mít energie pod kontrolou a aktivně řídit svoji spotřebu, zprostředkovává ČEZ Akademie přístup k know-how špičkových odborníků. Zákazníci tak získávají konkrétní doporučení a případně ujištění, že jdou ve svých již realizovaných opatřeních správnou cestou. V kombinaci s vyhodnocením pravidelných samoodečtů dokáže ČEZ Akademie přesně změřit dosaženou úsporu.
Pro ČEZ Akademii vzniklo již 19 webinářů, kde zákazníci uvidí praktické ukázky realizace konkrétních doporučení, podívají se k jiným zákazníkům, kteří úsporná opatření již realizovali, a přední odborníci je upozorní, na co si dát při realizaci pozor. Webináře postupně nahráváme na web www.cezakademie.cz a k jejich sledování zveme domácnosti prostřednictvím pravidelných newsletterů a na sociálních sítích.
Z průzkumu veřejného mínění realizovaného agenturou IPSOS vyplývá, že informace o tom, jak efektivně ušetřit na energiích, očekává od svého dodavatele 59 % lidí. Formát ČEZ Akademie, kde lidé získávají poradenství formou pravidelných webinářů a mohou pokládat dotazy přímo odborníkům, považuje za správný 95 % zákazníků ČEZ.