24. 1. 2022

Rekordní počet nových zákazníků pro ČEZ ESCO. V posledním čtvrtletí 2021 zajistila společnost dodávky pro téměř 1900 firemních a městských zákazníků

Ani firmám, městům a obcím se nevyhýbají současné turbulence na energetickém trhu, řada z nich tak hledá rychle nové dodavatele jak elektřiny, tak plynu. Jedním z důvodů je ukončení činnosti řady obchodníků, dalším například náhlé jednostranné a pro zákazníka nevýhodné změny podmínek smluv ze strany řady dalších dodavatelů. Společnost ČEZ ESCO tak vyhrála řadu výběrových řízení a získala velký počet nových zákazníků. Téměř 30 smluv pro města a obce uzavřela po aukcích elektrické energie, které probíhají na komoditní burze PXE, kde je povinností výherce nakoupit minimálně 70 % vysoutěženého objemu energie na velkoobchodním trhu, což výrazně omezuje cenové spekulace. Žádný zákazník, který uzavřel během loňského roku kontrakt na PXE, tak neskončil v režimu dodavatele poslední instance (DPI).

Konkrétně během posledního čtvrtletí 2021 k ČEZ ESCO přišlo 1244 zákazníků s více než 11 tisíci odběrnými místy, kteří zasmluvnili 1 380 GWh elektřiny, a 633 zákazníků s více než 1 600 odběrnými místy, kteří zasmluvnili 669 GWh plynu.

„Smlouvu na dodávky elektřiny nebo plynu od ČEZ ESCO pro rok 2022 uzavřelo během posledního čtvrtletí loňského roku téměř 1 900 zákazníků z řad firem, měst a obcí. Jsme rádi, že zákazníci vnímají ČEZ ESCO jako důvěryhodného a stabilního partnera v dodávkách energií, na kterého se mohou kdykoliv obrátit,“ uvádí Kamil Čermák, generální ředitel ČEZ ESCO.  

Novými odběrateli elektřiny jsou například slavný výrobce nápojů Kofola, strojírenský holding Wikov, výrobce ozubených kol a mechanických převodovek, nebo významný tuzemský výrobce autodílů BRANO. Zákazníky ČEZ ESCO se také staly Středočeský kraj a řada měst a obcí, jako například Most, Opava nebo Mladá Boleslav.

„Během podzimu jsme připravovali více než 300 nabídek na dodávku elektřiny nebo plynu denně. Veškerou naši obchodní i provozní kapacitu jsme zaměřili na to, abychom dotčeným zákazníkům dokázali předkládat nabídky, uzavírat s nimi smlouvy a realizovat změny dodavatele. Síly spojil celý komoditní tým, ať už šlo o obchodníky, kolegy z back office, middle office, operátory našeho call centra či kolegy z podpory prodeje. Museli jsme také za provozu řešit úpravy našeho systému, v reakci na prominutí DPH u energií v listopadu a prosinci 2021. Jsem velmi rád, že jsme to zvládli a doufáme, že s námi budou naši noví zákazníci spokojení,“ vysvětluje Martin Ludvík, ředitel úseku Komoditní produkty a služby ČEZ ESCO. 

O ČEZ ESCO:

ČEZ ESCO (Energy Service Company) je dceřiná společnost ČEZ, která se zaměřuje na služby související s moderní energetikou, dekarbonizací a snižováním klimatické stopy pro průmyslové zákazníky, obce a instituce. Jde například o energetické audity a energetické poradenství, výstavbu a provoz kogeneračních jednotek, zavádění systémů měření, renovaci teplárenských soustav a instalaci fotovoltaických elektráren. ČEZ ESCO je také dodavatelem služeb souvisejících s veřejnou a firemní elektromobilitou. Zajišťuje i dodávky elektřiny, plynu a tepla, výkup elektřiny, obchodování s emisními povolenkami, provoz energetických zařízení a jejich servis. Má cca 2000 zaměstnanců. Mezi dceřiné společnosti ČEZ ESCO patří firmy AirPlus, AZ KLIMA, Bytkomfort, CAPEXUS, ESCO Distribúčné sústavy, ČEZ Energetické služby, ČEZ ENERGO, ČEZ LDS, Domat Control System, E-Dome, EP Rožnov, ENESA, ESCO SLOVENSKO, HORMEN, KART, KLF-Distribúcia a Spravbytkomfort. Více na www.cezesco.cz.