Podle údajů z Evropského parlamentu se totiž osobní automobily řadí mezi největší emitenty CO2. Na celkových emisích vytvořených v dopravě se podílejí 60,7 procenty. Emise CO2 z aut: fakta a čísla (infografika) | Zpravodajství | Evropský parlament (europa.eu)
„Mezi naše priority rozhodně patří zdraví a bezpečnost našich zaměstnanců. Podporujeme proto řadu aktivit, mezi které spadá i možnost jízdy z práce domů na kole v jaderných elektrárnách. Navíc tím pomáháme i životnímu prostředí,“
Výměnou vozidla za kolo ročně temelínští zaměstnanci ušetří přibližně tunu CO2.
Před lety energetici zavedli přepravu kol pro své zaměstnance především kvůli jejich bezpečnosti. Odpoledne je mnohem lepší viditelnost a navíc cyklisté už nemusí nikam pospíchat. Mohou tedy jet po delší trase a vyhnout se hlavnímu silničnímu tahu. Potvrzuje to i Karel Dvořáček z dodavatelské firmy I&C Energo, který jako první letos cyklobus využil. „Cyklobusem jezdím pravidelně, možná už deset let. Odpoledne se do Českých Budějovic vracím po cyklostezce přes Purkarec. Je to krásná a bezpečná projížďka, a pro mě hlavně uvolnění po práci,“ říká Karel Dvořáček.
Jako cyklobus funguje polovina z deseti linek navážejících pracovníky ČEZ z Český Budějovic do Temelína. Lidé za přepravu kol přitom nic neplatí, ta je v ceně jízdného. Celkově od roku 2012 přepravily temelínské cyklobusy 5 671 jízdních kol.