Už 90 % z více než 376 000 odběratelů, kteří se v průběhu podzimu ocitli v režimu dodávek poslední instance u společnosti ČEZ Prodej, bylo převedeno na výhodnější standardní smlouvy. Jedná se celkem 337 000 zákazníků, denně jich společnost převede dalších několik tisíc. Všechny informace týkající se DPI i jednoduchý formulář na uzavření standardní smlouvy najdou zájemci na hlavním webu Skupiny ČEZ (www.cez.cz).
„K ČEZ Prodej jako k dodavateli poslední instance spadlo téměř 60 % všech odběratelů elektřiny, jimž původní dodavatelé náhle na podzim ukončili smlouvu. Během dvou měsíců se nám ale podařilo 9 z 10 lidí převést na standardní produkt, který je oproti režimu DPI výrazně výhodnější. Většina těchto zákazníků odcházejících z DPI se rozhodla zůstat u nás a my jsme za to rádi. Velký dík patří především našim zaměstnancům za enormní nasazení. V nastaveném tempu pokračujeme dál a denně převádíme další tisíce zákazníků,“ říká generální ředitel ČEZ prodej Tomáš Kadlec.
Přesto se u ČEZ Prodej v režimu DPI stále ještě nacházejí desítky tisíc odběratelů. Ceníky v režimu DPI jsou přitom méně výhodné než u standardních produktů, protože dodavatelé musejí pro zákazníky elektřinu či plyn nakupovat jednorázově každý měsíc. V současnosti jsou navíc ceny energií na velkoobchodním trhu velmi vysoko a kvůli topné sezoně je vyšší i spotřeba domácností. Přechod na běžnou smlouvu proto doporučují nejen dodavatelé, ale i Energetický regulační úřad či Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Lidé, kteří by chtěli přejít k ČEZ, mají pro uzavření nové smlouvy na výběr z několika možností: mohou zajít na jedno z více než 24 zákaznických center ČEZ a dalších 60 poboček partnerů, využít vybrané pobočky České Pošty, zavolat na dedikovanou bezplatnou ČEZ DPI linku 800 111 700, nebo uzavřít smlouvu kompletně on-line z pohodlí domova prostřednictvím jednoduchého formuláře, který také najdou na hlavní stránce webu.
ČEZ Prodej myslí i na ty, kteří se kvůli turbulencím na energetickém trhu ocitli v tíživé finanční situaci. Doporučuje zejména včas komunikovat a domluvit se s dodavatelem na řešení. Společnost nabízí třeba individuální splátkové kalendáře či rozložení nedoplatku do příštích záloh. ČEZ Prodej rovněž podporuje občanské poradny, které zdarma klientům pomáhají s organizací rodinného rozpočtu a poskytují finanční poradenství.