Tiskové zprávy str. 54

Ostatní

Služby ombudsmana ČEZ loni využilo přes 800 zákazníků. Letos v říjnu oslaví 15 let působení

Na Ombudsmana ČEZ se v roce 2023 obrátilo 815 zákazníků. Oproti předchozímu roku se jedná o mírný pokles, což kopíruje postupné odeznívání energetické krize. I nadále ale zákazníci vyhledávají tuto službu mnohem častěji než v předkrizovém období. Ombudsman uznal oprávněnost 46 podnětů, více než třetina ovšem spadá do kategorie „specifického přístupu“, kdy ombudsman požádá příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby vyhověla zákazníkovi, jehož podání je neoprávněné, ale ocitl se v mimořádně těžké životní situaci. Letos v říjnu uběhne 15 let od okamžiku, kdy ČEZ jako první v České republice institut ochránce práv zákazníků zavedl.

8. 2. 2024

Udržitelný rozvoj a ESG
Životní prostředí a obnovitelné zdroje
Ostatní
Charita a sponzoring

Jaro již pomalu ťuká na dveře a s ním přichází i jarní výsadba nové zeleně, i letos lze proto zažádat o grant Stromy u Nadace ČEZ

Severní Čechy - První kolo grantového řízení Stromy pro jarní výsadbu vyhlásila Nadace ČEZ. Zájemci si mohou podat žádost o grant do 29. února. Žadatelé mohou využít až 150 tisíc korun na výsadbu stromů, alejí či obecních sadů, případně obnovu stávajících parků a podobně. Příjemcem nadačního příspěvku mohou být právnické osoby se sídlem v České republice, které splňují kritéria daná Podmínkami grantového řízení Stromy. Vedle samospráv tak mohou o podporu výsadby zeleně požádat i neziskové organizace či zájmové spolky.

7. 2. 2024

Udržitelný rozvoj a ESG
Životní prostředí a obnovitelné zdroje
ČEZ ESCO
Elektromobilita

Jak dobíjejí řidiči u ČEZ? Rychlejší stanice zvedly za poslední tři roky průměrný odběr o 47 % a zkracují dobu dobíjení

*Růst kapacity baterií nových e-aut vytáhl za 3 roky průměrný odběr u ČEZ o 47 %
*O více než 45 % vzrostlo za poslední rok využití ultrarychlých stojanů
*V průměru přibude ČEZ 700 nových řidičů měsíčně, celkem jich už je přes 20 tisíc
*Podle průzkumu Ipsos jsou řidiči dobíjející u stojanů ČEZ spokojenější v porovnání s přímými konkurenty provozujícími srovnatelné sítě
*Lidé nejvíce oceňují dostupnost, spolehlivost a jednoduchost nabíjení, stejně jako uživatelsky přívětivé řešení pro platby a faktury ve službě futurego

Řidiči čerpající energii do e-aut si od stojanů nejvýkonnější české sítě veřejných dobíjecích stanic v prosinci v průměru „odvezli“ v bateriích 20,7 kWh bezemisní elektřiny, ještě před třemi lety to bylo jen 13,5 kWh. Nově instalované ultrarychlé stojany začínají přispívat ke zkracování doby dobíjení: více než 35 % řidičů odjíždí od stanic za méně než 30 minut. I proto lidé podle výzkumu agentury Ipsos vysoce hodnotí hlavně dostupnost, spolehlivost a intuitivní dobíjení u stojanů ČEZ. Ty vznikají z prostředků Operačního programu Doprava i díky investicím ČEZ.

7. 2. 2024

Jaderné elektrárny

Temelínští hasiči loni zasahovali hlavně preventivně. Pomáhali i v okolí

Především preventivně zasahovali loni podnikoví hasiči z elektrárny Temelín. Z celkových 1 800 výjezdů tak ve více než polovině případů dohlíželi na práce spojené s rizikem požáru. Ten ani jednou v areálu elektrárny nemuseli řešit. Několikrát v pomáhali v okolních obcích odstraňovat následky bouří nebo dopravních nehod. Podobně na tom také byli i jejich kolegové z Dukovan.

7. 2. 2024