Jednání valné hromady je schůzí akcionářů, jejímž primárním účelem je přijetí rozhodnutí o navržených bodech pořadu, o kterých může rozhodovat právě jen valná hromada. Za účelem informovaného hlasování o jednotlivých bodech pořadu jsou předem k dispozici relevantní informace ve formě podkladů k jednotlivým bodům. Akcionář/ka (dále jen „akcionář) má možnost se s nimi již před valnou hromadou seznámit a v případě souvisejících doplňujících dotazů má možnost podat žádost o vysvětlení.
Ve společnosti s takovým počtem akcionářů, jako má ČEZ, je potřebné nastavit pravidla výkonu akcionářských práv tak, aby akcionářům byla zaručena rovnost při jejich výkonu, ale zároveň respektováno jejich právo na to, aby valná hromada netrvala nepřiměřeně dlouho. Valná hromada společnosti ČEZ proto v roce 2020 schválila jednací řád valné hromady (čl. 13 stanov).
Informace o konání valné hromady jsou uvedeny v pozvánce, která je publikována především na internetových stránkách společnosti: www.cez.cz/cs/pro-investory/valne-hromady
Za účelem informovaného rozhodnutí účastníků valné hromady, tj. hlasování o jednotlivých bodech pořadu, jsou nejméně 30 dní předem k dispozici relevantní informace ve formě podkladů k jednotlivým bodům na internetových stránkách společnosti. Máte tak možnost se s nimi již před valnou hromadou seznámit a v případě doplňujících dotazů máte možnost podat žádost o vysvětlení.
Smyslem zveřejňování podkladů na valnou hromadu předem je poskytnout akcionářům primární zdroj informací pro rozhodování o bodech pořadu. Díky tomu mají akcionáři příležitost připravit se na valnou hromadu s předstihem, což jim zajistí možnost uplatnit jejich akcionářská práva v co nejširším rozsahu a co nejefektivněji.
Účelem publikačních povinností spojených s každým jednáním valné hromady je, aby akcionáři učinili informovaná rozhodnutí ohledně navržených bodů pořadu. Navržená usnesení k bodům pořadu jsou vždy právně a věcně odůvodněna v pozvánce na valnou hromadu. Některá z navrhovaných usnesení nicméně věcně vycházejí z dalších podkladů zveřejněných spolu s pozvánkou. Pokud tak chce akcionář informovaně vyjádřit svoji vůli ohledně navrhovaných usnesení, je vhodné, aby se s těmito podklady předem seznámil. V rámci této přípravy má akcionář také dostatečný prostor si nerušeně zformulovat případné žádosti o vysvětlení a zaslat je společnosti předem.
Aby akcionář využil svá práva dle jednacího řádu v maximální možné míře, je nejúčelnější postupovat následovně:
- akcionář si prostuduje všechny podklady předem, tj. zejména publikovanou pozvánku, včetně podkladových dokumentů (např. výroční zprávy);
- akcionář při přípravě sepíše otázky a veškeré tyto žádosti o vysvětlení pošle nejpozději 2 pracovní dny před konáním VH;
- v případě, že akcionář bude mít dodatečné dotazy na začátku VH, může si ke každému bodu pořadu jednání připravit dalších 10 písemných dotazů a předat je na začátku VH (do 1 hodiny) a zároveň se přihlásit do 1. kol každého bodu pořadu (kde navíc může položit dalších 5 ústních dotazů a doprovodit je 10 minutovým přednesem);
- po přednesení vysvětlení, případně proslovech členů orgánů na samotném jednání VH, může akcionář u každého bodu pořadu jednání pokračovat v podávání žádostí o vysvětlení v rámci 2. kola, tj. především se ústně dotazovat, k čemuž má celkem prostor 10 minut, a v určitém rozsahu přidat také písemné dotazy.
Pravidla jednání valné hromady určují stanovy, a to především v článcích 7 až 13. Samotný jednací řád je pak obsažen v článku 13. Ve své podstatě jde jen o pracovní označení této části stanov. Jinými slovy, jednací řád je součástí stanov.
Zákon výslovně předvídá, že právo akcionářů žádat vysvětlení může být regulováno z hlediska času i rozsahu (§ 357 odst. 1 a 2 zákona o obchodních korporacích). Je i v souladu se zásadou proporcionality zabezpečit pro všechny akcionáře realizaci jejich práva na valné hromadě; neúměrně dlouhá doba konání valné hromady toto právo (všech) akcionářů materiálně narušuje.
Zaslání žádosti o vysvětlení předem má pro Vás několik výhod:
- počet předem zaslaných žádostí o vysvětlení není stanovami nijak omezen;
- při přípravě takových žádostí nejste pod časovým tlakem, nejste rušen průběhem valné hromady a máte pro jejich přípravu k dispozici vlastní zázemí, a proto během samotného jednání valné hromady se již můžete soustředit pouze na její průběh;
- vzhledem k tomu, že společnost připravuje odpovědi na předem zaslané žádosti o vysvětlení již před konáním valné hromady, nebude jejich příprava prodlužovat jednání valné hromady (např. nebude nutné kvůli jejich přípravě vyhlašovat technickou přestávku), a je tak zajištěn efektivnější a plynulejší průběh jednání.
Tyto žádosti o vysvětlení mohou být doručeny některým z následujících způsobů:
- do datové schránky společnosti (yqkcds6),
- prostřednictvím e-mailové adresy valna.hromada@cez.cz,
- osobně do podatelny v sídle společnosti na adrese Praha 4, Duhová 2/1444, PSČ 140 53, nebo
- prostřednictvím poštovních či jiných doručovacích služeb na tutéž adresu.
V případě rozsáhlých písemných podání, musí být tyto žádosti o vysvětlení doručeny jedním z výše uvedených způsobů nejpozději 2 pracovní dny před zahájením valné hromady.
Podání akcionáře, které splňuje jedno z těchto kritérií:
- obsahuje více než 10 žádostí o vysvětlení k jednomu bodu pořadu, nebo
- ve svém souhrnu zjevně přesahuje 4 normostrany textu.
Uvedené limity se uplatní zvlášť ke každému bodu pořadu. Tato omezení se ovšem vztahují pouze na žádosti o vysvětlení, nikoli na návrhy nebo protinávrhy akcionářů nebo jejich důvodné protesty.
Ano, zejména v případě, že byly řádně a včas podány návrhy nebo protinávrhy akcionářů, příp. žádosti o doplnění pořadu valné hromady kvalifikovanými akcionáři. Společnost rovněž může publikovat doplňující informace pro akcionáře. Je proto v zájmu akcionářů pravidelně sledovat internetové stránky společnosti v celém průběhu období od zveřejnění pozvánky do samotného jednání.
Podklady a informace v nich uvedené jsou interními útvary a příslušnými orgány společnosti schvalovány vždy v dostatečném předstihu před valnou hromadou a zveřejňují se vždy v takto schváleném znění.
Pro akcionáře, kteří své žádosti o vysvětlení neposlali předem, je přesně pro tyto případy připraveno informační středisko, kde je možné již od okamžiku otevření sálu podávat své připravené žádosti o vysvětlení. Pokud se jedná o ústní žádosti, informační středisko Vás přihlásí k ústnímu vystoupení k příslušnému bodu pořadu.
V informačním středisku. Můžete tak učinit již od okamžiku otevření sálu.
Informační středisko je v průběhu valné hromady hlavní místo k poskytování veškerých informací souvisejících s valnou hromadou akcionářům a zároveň slouží jako kontaktní místo, prostřednictvím kterého mohou akcionáři uplatňovat svá akcionářská práva, zejména podávat svá písemná podání a přihlašovat se k podání ústní žádosti o vysvětlení.
Nemusíte. Písemná forma je preferovaná, ale nikoliv povinná. U žádostí podávaných před zahájením valné hromady je možná pouze písemná forma (včetně komunikace prostřednictvím e-mailu valna.hromada@cez.cz).
Ano. Nikde není stanoveno, že byste mohl podat pouze jedno písemné podání.
U žádostí podaných písemně alespoň 2 pracovní dny předem k tomu není důvod (v zásadě není počet takových žádostí stanovami omezen). Po uplynutí uvedené lhůty však společnost tyto žádosti bude sčítat, a pokud v souhrnu překročí stanovený limit, společnost Vás v rámci jednání valné hromady upozorní a vyzve Vás, abyste je předložil řádně (tj. abyste dodržel příslušné limity).
Pokud byste měl zájem k přípravě písemných podání využít technické prostředky, jsou pro Vás k dispozici PC stanoviště. Součástí stanoviště je mimo jiné tiskárna, veškeré podklady k bodům pořadu valné hromady a všechny formuláře k podáním akcionářů.
Je nutné u každé žádosti označit, ke kterému bodu pořadu ji podáváte. Navíc byste měl žádosti o vysvětlení v rámci jednoho podání seskupit dohromady podle jednotlivých bodů.
Můžete využít ústní nebo písemné podání dle své preference. A stejně tak můžete i podat část svých dotazů ústně a část písemně.
Ne, doslovné čtení písemných dotazů není připouštěno. Smyslem celé úpravy je, aby se písemné dotazy odevzdaly předem. Písemný dotaz bude přečten tím, kdo bude podávat za společnost vysvětlení. To má bránit duplicitě při čtení žádostí o vysvětlení.
Účelem valné hromady není volná diskuse mezi akcionáři a vedením společnosti, ale umožnění výkonu práv všech akcionářů a přijetí příslušných rozhodnutí.
Výkon účastnických práv akcionářů zahrnuje i možnost doptávat se na informace, které potřebují k rozhodnutí o projednávaném bodu pořadu. Možnost akcionářů podávat žádosti o vysvětlení a dostávat na ně odpovědi má svoje pravidla, která jsou zakotvena v zákoně a konkretizována v jednacím řádu. Mezi tato pravidla patří zejména jednat odpovědně a způsobem, který respektuje prostor pro ostatní akcionáře.
Ano. Podávání ústních dotazů je však limitováno jejich počtem a časovým limitem pro přednes. Podrobněji k limitům v rámci jednotlivých kol zde.
Nikoliv. Musíte se vždy přihlásit k vystoupení v informačním středisku a počkat až na Vás přijde řada.
Důvodem je organizace ústních vystoupení.
Ne. Podání žádosti o vysvětlení a přihlášení k ústnímu vystoupení je důsledně rozlišováno. Pokud se tak chcete přihlásit k ústnímu vystoupení, musíte tak učinit prostřednictvím informačního střediska.
V informačním středisku s tím, že do prvních kol bodů pořadu je nutné se přihlásit nejpozději do hodiny od začátku jednání valné hromady (resp. nejpozději do zahájení prvního hlasovacího bodu).
Ano. Používání poznámek není nijak omezeno. Pokud byste však celou žádost četl, může Vám být předsedou valné hromady odebráno slovo a budete směřován k podání žádosti o vysvětlení písemně.
Každé kolo plní jinou funkci.
První kolo má sloužit k zodpovězení takových žádostí o vysvětlení, které akcionáři písemně předloží před jednáním valné hromady, případně je předem připraví a písemně nebo ústně předloží na místě.
Druhé kolo má oproti tomu spíše sloužit k zodpovězení doplňujících dotazů v návaznosti na informace přednesené na jednání valné hromady, včetně mj. prvního kola. Druhé kolo je tak více reaktivní.
Do prvních kol by se akcionář měl přihlásit již při zahájení valné hromady, neboť rozhodnutí akcionáře o účasti v prvním kole by mělo vycházet z jeho přípravy před valnou hromadou. Stanovený limit jedné hodiny od zahájení valné hromady slouží k tomu, aby se administrativně zvládlo přihlášení všech zájemců o vystoupení v prvních kolech a případně jako dodatečná možnost pro akcionáře si promyslet, zda chtějí v prvním kole vystoupit se svým ústním dotazem.
Samotné omezení času na přihlášení do jakéhokoli prvního kola má potom ten účel, že má orgánům společnosti a valné hromady usnadnit odhad časových nároků na jednotlivé body pořadu, a tudíž i organizaci průběhu jednání valné hromady.
Jako akcionář nesete důsledky toho, když nepřijdete včas na jednání valné hromady. V zásadě se v takovém případě nemůžete účastnit žádného prvního kola, a to ani podáním písemných dotazů na místě. Není však nijak omezena Vaše účast ve druhém kole (můžete tak podat písemný dotaz do druhého kola každého bodu pořadu po svém příchodu). Pokud svůj pozdní příchod předvídáte, rovněž Vám nic nebrání poslat své dotazy předem.
Jednací řád rovněž umožňuje mimořádným způsobem řešit mimořádné situace, např. rozsáhlý dopravní kolaps dotýkající se většího počtu akcionářů.
V každém případě se však žádný akcionář nemůže zúčastnit projednání bodů, které již byly ukončeny.
Veškeré časové a rozsahové limity jsou vždy nastaveny pro každý bod pořadu jednání zvlášť. Vztahují se však pouze k podáním obsahujícím žádosti o vysvětlení. Jinými slovy, tato omezení se nevztahují na návrhy nebo protinávrhy akcionářů nebo jejich důvodné protesty.
Pokud se rozhodnete, že nevyužijete možnost podat žádost o vysvětlení již před zahájením jednání valné hromady, můžete přímo na jednání podat ke každému bodu pořadu v rámci prvního kola až 10 písemných žádostí o vysvětlení a následně v ústním projevu položit dalších 5 žádostí o vysvětlení (dohromady až 15). Zároveň máte v druhém kole k témuž bodu k dispozici neomezený počet ústních dotazů (omezen je pouze časem 10 minut) a v zásadě i písemných dotazů (zde je pouze limit 4 normostran textu).
Veškeré limity stanovené jednacím řádem se vztahují na jednoho účastníka. Výjimkou je případ, kdy účastník je sám akcionářem a zároveň zmocněncem alespoň jednoho dalšího akcionáře. V takovém případě má v každém prvním kole 10 minut pro sebe a celkem 10 minut pro zastoupené akcionáře (bez ohledu na jejich počet); zároveň má 5 ústních dotazů pro sebe a celkem 5 pro zastoupené akcionáře (bez ohledu na jejich počet).
Může se stát, že pokud má akcionář velké množství textově rozsáhlých dotazů, které nedá předem písemně, nebude mít příležitost vznést všechny žádosti o vysvětlení v průběhu jednání valné hromady. Je však nepravděpodobné, že by tak velké množství dotazů přesahující pravidla jednacího řádu napadlo akcionáře až v průběhu projednávání daného bodu na valné hromadě. Nelze tedy než doporučit, aby akcionář, má-li o některé záležitosti širší zájem, využil možnost podat své dotazy písemně předem.
Ne. Systém je nastaven tak, aby v rámci každého bodu pořadu a jeho každého kola dostal každý akcionář prostor pro své dotazy při zachování časové efektivity valné hromady.
Časová a rozsahová omezení jsou upravena jednacím řádem, který je součástí stanov. Jednací řád připouští, aby předseda valné hromady (se souhlasem představenstva) pro všechny akcionáře zkrátil časové omezení pro první kolo. Musí však být splněny stanovené podmínky (více než 15 vystupujících přihlášených do diskuse v jednom bodu nebo celkově více než 100 v rámci všech bodů).
V sále je vždy velmi dobře viditelná tabule s časomírou.
Obecně platí, že abyste mohl vystoupit s ústní žádostí o vysvětlení (včetně reaktivních/doplňujících dotazů), je nutné z důvodu organizace diskuse se pro tento účel přihlásit v informačním středisku.
Pořadí určuje okamžik přihlášení daného akcionáře v informačním středisku. To platí u obou kol.
Obecně žádný časový limit stanovený není; možnost přihlašování je však ukončena nejpozději se začátkem hlasování o daném bodu. Se zohledněním maximální délky trvání valné hromady může její předseda kdykoliv v průběhu druhého kola určit čas, po jehož uplynutí již akcionáři nebudou mít možnost přihlásit se k vystoupení se svým projevem.
Podávání písemných dotazů v druhém kole na formuláři společnosti souvisí s požadavkem, aby akcionáři odevzdali své předem připravené písemné dotazy již v prvním kole. Cílem je zabránit zbytečným průtahům v jednání valné hromady. Rovněž administrace dotazů podaných na formuláři je pro informační středisko mnohem jednodušší a časově efektivnější.
Nikoliv. Podání vysvětlení má sloužit primárně jako podklad pro rozhodování akcionářů při hlasování. Po hlasování již logicky nebude důvod takové vysvětlení poskytovat.
Nikoliv, můžete si kdykoliv rozmyslet své vystoupení, např. když jste chtěl položit obdobný dotaz, jaký už mezitím zazněl. Pokud své přihlášení nevyužijete, nemá to žádný vliv na zbývající délku Vašich časových limitů.
Pokud jako přihlášený akcionář např. zmeškáte své pořadí, nepřicházíte o něj definitivně. Předseda valné hromady se vždy po vystoupení všech ostatních přihlášených akcionářů mj. ujistí, jestli akcionáři, kteří byli přihlášeni a nevystoupili, skutečně vystoupit nechtějí.
Společnost podle svého přesvědčení takový dotaz zodpovědět nemusí. Jelikož však vysvětlení na takovou žádost bude mít připravenou, bude na jejím uvážení, zda i přesto vysvětlení poskytne. V praxi tomu tak obvykle bylo.
Registrace je proces, kterým si musí projít každý účastník valné hromady, přičemž má tyto kroky:
- Prvním krokem je identifikace každého účastníka a role, ve které na valné hromadě vystupuje (např. akcionář nebo zástupce akcionáře).
- Dále následuje ověření, zda je dotčený účastník akcionářem k rozhodnému dni, případně ověření oprávnění k zastoupení akcionáře na valné hromadě.
- Následně účastník obdrží sadu hlasovacích lístků a kartu akcionáře.
Registrace je obvykle zahájena nejméně hodinu před začátkem jednání valné hromady. Vzhledem k počtu účastníků a časové náročnosti tohoto procesu doporučujeme dorazit co nejdříve po jejím zahájení, zejména v případě, že účastník vystupuje ve více rolích (např. sám jako akcionář, jako zástupce jiného akcionáře a/nebo jako člen statutárního orgánu akcionáře, který je právnickou osobou).
Registrace pro akcionáře je dostupná před zahájením valné hromady a v celém jejím průběhu. V případě, že se akcionář dostaví na registraci až po zahájení valné hromady, může ztratit určité procesní možnosti, které jsou spojeny s účastí, např. možnost hlasovat nebo podávat žádosti o vysvětlení k bodům pořadu, které již byly odhlasovány.
Právo účastnit se valné hromady má osoba vedená jako akcionář v zákonem stanovené evidenci investičních nástrojů (vedené centrálním depozitářem) k rozhodnému dni. Můžete si zvolit, jestli se zúčastníte osobně nebo prostřednictvím zástupce. Ohledně konkrétní akcie se však valné hromady nemůže zúčastnit současně akcionář i jeho zástupce.
Účast osoby určené akcionářem podle § 399 odst. 2 zákona o obchodních korporacích (tj. doprovodu akcionáře) se nepřipouští, s výjimkou účasti osoby poskytující asistenci akcionáři se zdravotním postižením.
Karta akcionáře slouží k identifikaci účastníka při vstupu do sálu a v průběhu valné hromady. Je proto nezbytné, aby ji účastníci měli u sebe po celou dobu trvání valné hromady.
Prostřednictvím karty akcionáře účastník valné hromady komunikuje s informačním střediskem (po přiložení karty ke čtečce).
V případě podávání ústních žádostí o vysvětlení účastník položí kartu akcionáře na čtečku u mikrofonu pro účely kontroly časových limitů (a na čtečce ji ponechá po celou dobu projevu ústní žádosti o vysvětlení).
Karta akcionáře je však potřebná pouze k podáním obsahujícím žádosti o vysvětlení. Jinými slovy, nepřikládá se k čtečce (a tudíž se ani nepočítá časový limit) při podávání návrhů nebo protinávrhů akcionářů nebo při pokládání jejich důvodných protestů.
Stanovy samotné právo na vysvětlení co do rozsahu neomezují, jen procesně upravují jeho uplatnění na valné hromadě. V rámci této regulace stanovy částečně limitují právo na vysvětlení, pokud by bylo uplatňováno způsobem, jenž nadměrně protahuje jednání valné hromady a tím materiálně zasahuje do práva účasti ostatních akcionářů na valné hromadě.
Stanovy (jednací řád) vycházejí z toho, že rozsáhlé dotazy si akcionáři připravují předem, a proto je přiměřené od nich požadovat, aby je předem předložili společnosti. Zároveň ale jednací řád ponechává dostatek prostoru i na dotazy, kterými budou chtít akcionáři reagovat na to, co se dozvědí přímo na valné hromadě.
Celá úprava je primárně otázkou časového managementu (ze strany společnosti, ale i akcionářů) a nikoli omezování práv akcionářů a vychází ze zkušeností společnosti s pořádáním valné hromady v letech 2017 až 2019. Zároveň respektuje počet akcionářů společnosti.
Akcionář nemůže při výkonu svých akcionářských práv zneužívat svá práva, tedy zejména je povinen vykonávat tato práva v souladu s jejich účelem a způsobem, který nepoškozuje ostatní akcionáře ani společnost a ani jinak nepřiměřeně nezasahuje do jejich práv. Musí jednat čestně, odpovědně a způsobem, který bude respektovat účel jednání valné hromady (tj. věcné projednání záležitostí zařazených na jeho pořad) a jeho řádný a klidný průběh. Stejně tak podle jednacího řádu musí při ústním projevu jasně, stručně a srozumitelně uvést, co je obsahem daného projevu.
Tyto povinnosti mají přitom především chránit ostatní akcionáře. Pokud tak akcionář bude mít důvodný pocit, že jiný akcionář tyto povinnosti nedodržuje, může dát podnět předsedovi valné hromady k tomu, aby například danému akcionáři odebral slovo. Předseda tak může samozřejmě učinit i na základě podnětu samotné společnosti, nebo pokud k tomu sám shledá závažný důvod s ohledem na zachování řádného a důstojného průběhu jednání.
Myšlenka spočívá v nejvyšší možné ochraně, tj. limity byly nastaveny podle obvyklého průběhu časově nejnáročnějších bodů. Nelze úplně bez dalšího předem předjímat, k jakému bodu pořadu jednání bude podán největší počet žádostí o vysvětlení na té které valné hromadě. Nelze předem vyloučit, že bude řada vysvětlení např. i k určitému kandidátovi navrhovanému za člena orgánu. To se vždy zjistí až v průběhu valné hromady.
Různé společnosti se liší v mnoha ohledech, včetně způsobu, jak poskytují vysvětlení svým akcionářům. Společnosti ČEZ záleží na přesnosti poskytovaných odpovědí a vzhledem k velikosti a rozsahu činností Skupiny ČEZ nastavila proces přípravy odpovědí způsobem, který tuto přesnost upřednostňuje.
Neúměrně dlouhá doba trvání valné hromady může ve svých důsledcích omezovat právo akcionářů na účast na valné hromadě. Byla proto snaha najít proporcionální vztah mezi právem na účast na valné hromadě, které se týká stejně všech akcionářů přítomných na valné hromadě, a právem požadovat a obdržet vysvětlení, které obvykle uplatňují jen někteří akcionáři.
Na stránkách společnosti ČEZ Nejčastější dotazy | Skupina ČEZ - O Společnosti (cez.cz)
Ano, akcionáři, který podá písemnou žádost (na valné hromadě), umožní společnost přístup k elektronické verzi zápisu z příslušné valné hromady.
Akcionář v rámci své žádosti o zápis z valné hromady vyplňuje údaj o své emailové adrese. Na tuto emailovou adresu bude zaslán odkaz na sdílené úložiště společnosti ČEZ, a. s. (sharepoint), kde je zápis s veškerými svými přílohami nahrán a odkud si je akcionář může stáhnout. Pokud má akcionář zřízený svůj Microsoft účet a ve své žádosti uvedl emailovou adresu, kterou využívá pro přihlášení do tohoto účtu, bude odkaz vyžadovat přihlášení akcionáře k jeho Microsoft účtu. V takovém případě akcionář pro přihlášení využije své heslo do Microsoft účtu.
Přihlášení nebude vyžadováno v případě, kdy poskytnutá emailová adresa akcionáře není spojena s žádným Microsoft účtem. V takovém případě bude odkaz na sdílené úložiště fungovat bez přihlášení.
V rámci přihlášení do svého Microsoft účtu je možné využít funkcionalitu zapomenutého hesla a tím si obnovit přístup do tohoto účtu.
Zápis obvykle bývá vyhotoven do 15 dnů po dni konání valné hromady. Akcionáři, kteří si o zápis požádali, budou – vedle obdržení samotného emailu s odkazem na sdílené úložiště (sharepoint) – společností informováni rovněž o jeho zaslání separátním emailem. Automaticky generovaný email s odkazem do sdíleného úložiště bohužel může být označen jako „spam“ a proto akcionářům doporučujeme zkontrolovat složku s nevyžádanou poštou nebo spamem.
Účelem tohoto dokumentu je poskytnout akcionářům základní zjednodušené informace ohledně účasti akcionářů na jednání valné hromady. Informace uvedené v tomto dokumentu mají pouze informativní a obecný charakter a nijak nenahrazují ani neupravují pravidla jednacího řádu valné hromady. Informace uvedené v tomto dokumentu neslouží jako zdroj odborného nebo právního poradenství a v žádném případě nenahrazují profesionální právní služby. Primárními zdroji přesných a platných pravidel pro uplatňování práv akcionářů jsou jednací řád, který je obsažen v čl. 13 Stanov ČEZ, a. s. a zákon č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích) ve znění pozdějších předpisů.