Bývalým klientům skupiny Bohemia Energy skončí režim dodávek poslední instance už za pět týdnů, přesto tisíce lidí stále ještě nepřešly na standardní smlouvu s novým dodavatelem. Pokud nestihnou odejít z DPI včas, dostávají se do tzv. neoprávněného odběru a hrozí jim přerušení dodávek elektřiny. Část z těchto zákazníků navíc neplatí zálohy, a může jim být přerušena dodávka energií. ČEZ Prodej proto podepsal s Ministerstvem práce a sociálních věcí memorandum o spolupráci, která má za cíl zákazníky ohrožené hmotnou nouzí před odpojením ochránit a pomoci jim celou situaci vyřešit.
Do procesu se tak zapojí sociální pracovníci místních úřadů práce, kteří osobně budou konkrétní odběratele kontaktovat. Společnosti ČEZ Prodej pomohou identifikovat ty, kterým by přerušení dodávek způsobilo závažnou újmu.
„Za spolupráci s dodavateli jsem velmi rád, v tuto chvíli pro nás jsou klíčovými partnery, díky kterým můžeme cíleně oslovit ty, kteří by se mohli velmi rychle ocitnout bez energií. Často jsou mezi takovými lidmi např. zdravotně postižení, dlouhodobě nemocní či senioři. Abychom jim pomohli řešit tento problém vyřešit, nasadíme na to veškeré prostředky,“ uvedl vicepremiér a ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka. „Naši pracovníci dokážou lidi nejen na problém upozornit, ale také vše vysvětlit a poradit, jak dále postupovat,“ dodal.
„Jako dodavatel poslední instance jsme již vyčerpali veškeré možnosti, jak tyto zákazníky přesvědčit. Proto vítáme podporu a pomoc ministerstva a úřadu práce v této oblasti. Naším zájmem je minimalizovat počet odpojených odběratelů,“ řekl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
Prvořadým cílem je dostat co nejvíce odběratelů z režimu DPI. Po šestí měsících totiž režim dodavatele poslední instance podle zákona končí a zákazník se dostává do neoprávněného odběru a následně mu je přerušena dodávka. Sociální pracovníci zákazníkům celou situaci vysvětlí, případně je jednotlivými kroky k nové smlouvě provedou.
Lidé, kteří chtějí přejít na standardní smlouvu k ČEZ, mohou zajít na kteroukoliv z cca 80 poboček po celé České republice (Kontaktní místa ČEZ | Skupina ČEZ (cez.cz)) nebo zavolat na dedikovanou bezplatnou ČEZ DPI linku 800 111 700. Je také možné uzavřít smlouvu kompletně on-line z pohodlí domova prostřednictvím jednoduchého formuláře, který také najdou na hlavní stránce webu Skupiny ČEZ (www.cez.cz/cs/dpi).
ČEZ Prodej zákazníkům nabízí možnost využít individuální splátkové kalendáře, které nedoplatek rozloží do menších částek. Rovněž spolupracuje s finančními poradnami, které lidem v tíživé životní situaci zdarma pomáhají řešit rodinné výdaje, tak aby jim nevznikly u různých dodavatelů dluhy.