Jedná se o zákazníky, kteří režim DPI opustili jako první. Celkem již ČEZ Prodej převedl přes 340 000 odběratelů. Většina zákazníků si vybrala produkty ČEZ, část odešla k jiným dodavatelům. Z klientů, kteří se rozhodli přejít k ČEZ, zhruba třetina využila intuitivní on-line formulář (www.cez.cz/cs/dpi), který umožňuje uzavřít smlouvu během několika minut z pohodlí domova. Dvě třetiny zájemců pak využily síť zákaznických center nebo call centrum ČEZ Prodej, kde funguje dedikovaná linka 800 111 700.
ČEZ Prodej v režimu DPI stále eviduje cca 10 % odběratelů z původních téměř 380 000. Největší nápor žádostí o přechod na standardní smlouvu již pominul, přesto i nadále denně převádí tisíce zájemců. Maximální doba pro setrvání u dodavatelů poslední instance totiž činí šest měsíců. Navíc jsou ceníky DPI oproti běžným produktům méně výhodné. Dodavatelé nakupují energie pro odběratele v tomto režimu vždy po měsíci, zatímco třeba do nákupu na celý rok mohou promítnout očekávanou nižší spotřebu v letních měsících, což průměrnou cenu snižuje.