23. 6. 2020

Nová dobíjecí stanice byla slavnostně otevřena v Polici nad Metují

Police nad Metují, 23. 6. 2020 – Slavnostního přestřižení pásky, které muselo být kvůli pandemii Covidu 19 odloženo, se dnes konečně dočkali obyvatelé Police nad Metují. Oficiálně tak byla zprovozněna nová dobíjecí stanice Skupiny ČEZ, městské parkoviště a zázemí v atraktivní lokalitě nedaleko pomyslné brány do Adršpašsko – Broumovska.

Slavnostního přestřižení pásky se zúčastnil hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán, Martin Červíček – 1. náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje pro oblast dopravy, Pavel Hečko – radní pro oblast regionálního rozvoje, Pavel Čmelík – ředitel Útvaru řízení rozvojových projektů ČEZ, Tomáš Chmelík - Manažer útvaru čisté technologie ČEZ a David Martinek – programový manažer ČEZ ESCO. Za město pak promluvil starosta Jiří Beran a místostarosta Jiří Škop.

 

„Rozvoj elektromobility je pro nás velmi důležitý. Jsme rádi za každou novou dobíjecí stanici. Vždyť v současnosti provozujeme nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice čítající více než 200 stojanů, z toho téměř 150 rychlodobíjecích stanic,“ vysvětluje Pavel Čmelík – ředitel Útvaru řízení rozvojových projektů ČEZ.

 

„ Jen v roce 2017 přibylo v České republice 400 vozů na elektrický pohon, o rok později 725 elektrických aut, loni 789 elektromobilů a letos jen za prvních 5 měsíců roku celkem 1 171 e-aut. Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů,“ upřesňuje Pavel Čmelík.

 

Jsme rádi, že i my můžeme přispět nejen k rozvoji elektromobility, ale i pomoci životnímu prostředí. Nyní můžeme elektromobilistům nabídnout kvalitní zázemí a mají zde možnost bez problému dobít svá auta. Ale zázemí a parkoviště zde máme i pro ostatní turisty a moc se na ně těšíme,“ říká starosta města Police nad Metují Jiří Beran.

 

Celkem provozuje ČEZ na území Královéhradeckého a Pardubického kraje 25 veřejných dobíjecích stanic, z toho 18 rychlodobíjecích. Stojany umožňující rychlé dobití jsou řidičům e-aut k dispozici v Pardubicích, Hradci nad Svitavou, Hradci Králové, Jaroměři, na dálnice D11, ve Vrchlabí, Trutnově, Hlinsku, Vysokém Mýtu nebo Moravské Třebové. V přípravě jsou v dohledné době některé další stanice. Aktuální mapa lokalit s dobíjecími stanicemi a komplexní set informací je k dispozici na www.elektromobilita.cz.

Na stanicích ČEZ v Královéhradeckém kraji zastavily v 1. čtvrtletí elektromobily k dobíjení celkem 2255krát a odebraly v úhrnu 31 795 kWh. To je množství elektřiny, které by jednomu elektrickému autu umožnilo ujet více než 183 tisíc kilometrů a pomyslně tak 4,5krát objet zeměkouli.

 

Stanice běžného dobíjení je vybavena dvěma nezávislými zásuvkami se standardem Mennekes o parametrech dobíjení 32 A/400 V nebo 16 A/400 V. Za použití nabíjení AC s výkonem až do 22 kW trvá nabíjení cca 1-3 hodiny. V případě rychlodobíjecí stanice ABB je dobytí většiny akumulátoru otázkou 25 minut. Mají totiž DC konektory, které umožňují nabíjení s výkonem až do 50 kW. Většinu nově budovaných lokalit již jednotně osazujeme právě rychlodobíjecími stanicemi ABB, k jejichž standardní výbavě patří zejména DC konektory s nabíjecími standardy jak pro auta asijských producentů, tak i evropské vozy. Stanice jsou připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku

https://www.elektromobilita.cz/cs/jak-se-stat-zakaznikem

 

Skupina ČEZ je v rozvoji elektromobility aktivní od roku 2009. Primární aktivitou bylo od samého začátku budování a provoz veřejných dobíjecích stanic. Dnes jde o záběr mnohem širší, zahrnující obsluhu zákazníků ze segmentu retail (ČEZ Prodej) i servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů (ČEZ ESCO). Skupina ČEZ tak např. zajišťuje návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility v jednotlivých městech a regionech