Hlad Čechů po zajímavé podívané s industriální příchutí, preference tuzemských dovolených v nejisté době a novinky v exkurzi. To jsou hlavní důvody růstu červencové návštěvnosti prakticky ve všech infocentrech Skupiny ČEZ, potažmo i v případě Informačního centra v Elektrárně Ledvice. „Za rekordní návštěvností stojí dlouhodobě zvýšený zájem o netradiční technické zajímavosti i fakt, že lidé letos oproti předchozím rokům často tráví svou dovolenou v tuzemsku. Ledvické infocentrum láká díky rozhledně i sezonním novinkám. Pro děti jsme například připravili zábavné pracovní listy, které formou hádanek a křížovek prověří znalosti získané během prohlídky. Už teď vidíme, že i další měsíce zřejmě budou trhat rekordy. Návštěvníkům totiž zpestříme i druhou půlku prázdnin a podzim, a to díky kampani Krajinou Skupiny ČEZ,“ říká Kateřina Bartůšková, vedoucí infocenter Skupiny ČEZ
Kampaň Krajinou Skupiny ČEZ láká rodiny s dětmi do lokalit elektráren a Infocenter ČEZ soutěží o zajímavé ceny. Ve hře jsou originální nálepky nebo plyšáci oblíbených energetických postaviček Watíka či Joulinky. Tyto odměny jsou přitom snadno dostupné pro každého. Stačí navštívit alespoň dvě expozice. Soutěžící si tak již v prvních dnech vyzvedli více než 500 soutěžních karet a 200 plyšáků.
Jen během uplynulého července proběhly v Informačním centru klasické energetiky v Elektrárně Ledvice 773 individuální exkurze, dalších 165 bylo předem objednaných. Kromě rodin s dětmi a menších skupin přátel, zavítali například do infocentra účastníci příměstských táborů při DDM Bílina či ZŠ Chlumec. Přijeli i členové seniorských klubů v Chabařovicích a Ohníči. Své dostaveníčko si zde dali i motorkáři ctící značku JAWA. Domovenky skautů pak napovídala, že dorazili až z Náchoda. Na prázdninový exkurz se pak vydali i studenti z pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Tři návštěvníci pocházeli ze sousedního Německa.
„Prioritou během prohlídek samozřejmě i nadále zůstává bezpečnost výroby a dodávek elektřiny a zdraví našich zaměstnanců,“ dodává ke stále aktuálnímu tématu Kateřina Bartůšková. „Mezi doporučení pro návštěvníky i nadále patří zejména desinfekce rukou po vstupu do infocentra, udržování rozestupů a respektování pokynů průvodců. Všechny jsme vybavili rouškami, rukavicemi a desinfekčními ubrousky na otírání exponátů a klik mezi prohlídkami. Ve zvýšené frekvenci probíhá také desinfekce mobiliáře a kontrola dodržování hygienických postupů v rámci úklidu Infocenter.“
Vedle Ledvic se zatím o prázdninách zvýšené přízni fanoušků energetiky těšila i desítka dalších Infocenter ČEZ po celé České republice. Za poznáním tajů a zákulisí výroby do nich přijelo celkem 26 031 lidí, což je o 25 % více než pětiletý červencový průměr.
Ledvické infocentrum klasické energetiky zaznamenalo v uplynulém roce výrazný růst přízně veřejnosti, k nejmodernější klasické elektrárně ve střední Evropě přijelo 7 808 lidí. Jedním z magnetů byly například i vůbec první večerní výstupy na rozhlednu. Také v Ledvicích už je nově samozřejmostí možnost zakoupení turistické vizitky, včetně deníčku, s vyobrazením elektrárny. Stejně jako ostatní infocentra Skupiny ČEZ bylo přitom uzavřeno z důvodu zajištění bezpečnosti elektrárenských provozů a zdraví zaměstnanců i návštěvníků v úterý 3. března. Stalo se tak již v první vlně přijímaných protipandemických opatření. Svého znovuotevření se dočkalo 1. června. Během tohoto měsíce, ještě bez možnosti výstupu na rozhlednu, si jej prohlédli 263 zájemci.