Manažer provozní jednotky ČEZ Teplárenské v Chomutově František Pracný během fotodokumentace poškozených dílů potrubí.
„Než poděkuji našim chlapům a lidem z dodavatelské firmy Mostecká montážní, a. s., patří můj veliký dík všem hasičům, policistům, odtahové službě a dalším, co
likvidovali následky dopravní nehody, v jejímž důsledku byl značně poničen náš horkovod pro Klášterec nad Ohří. Všichni viděli, že chceme s opravou začít co nejdříve, a tak se snažili co nejrychleji nám to umožnit. Mohli jsme tak začít již v sobotu ve čtyři hodiny ráno vypouštěním a čerpáním vody. O dvě hodiny později se už odřezávaly poškozené části potrubí,“ uvedl Petr Hodek, který monitoroval situaci na místě během pátku i soboty společně s obchodním ředitelem Mostecká montážní, a. s., Martinem Jurenkou. Ten k tomu dodal, že jejich servisní četa nastoupila okamžitě po zavolání a ohlášení mimořádné situace. „Dorazili jsme v 5.30, včetně jeřábu, Od té doby se řeže, obrušuje, svařuje, prostě dělá se vše, co obnáší výměna vadného kusu potrubí a snažíme se to zvládnout co nejrychleji,“ dodal Martin Jurenka.
Obojí poničené potrubí bylo opraveno navařením nových kusů, jeden měl na délku 1,5 a druhý 1 metr, přesně v 16.00. Zároveň se začalo s jejich natlakováním a napouštěním vodou. Oficiálně pak oprava skončila v 17.28 hodin, kdy spuštěním čerpadlem byla zahájena i dodávka tepla pro Klášterec nad Ohří. Pak už jen zbývalo čekat, až takzvaný teplý špunt dorazí potrubím do města. Kolem 19. hodiny tak již začala z kohoutků opět vytékat teplá voda. Pracovníkům dodavatelské firmy se rovněž podařilo odstranit i část přípojky na velkém potrubí, vzniklou okrouhlou díru obrousit a zacelit speciálně vyrobenou a dovezenou kovovou záplatou. „I toto potrubí je tudíž opraveno, s jeho napouštěním se ovšem počítá později. Důležité pro nás bylo zprovoznit obě menší větve, abychom dodrželi slib, že se lidé ve městě dočkají tepla co nejdříve, jak jen to bude možné,“ poznamenal Petr Hodek.
Generální ředitel ČEZ Teplárenské Petr Hodek (vlevo) a obchodní ředitel Mostecké montážní Martin Jurenka konzultují postup prací. Využívají k tomu přitom pořízené fotografie poškozených částí potrubí pořízené mobilním telefonem.
Vzhledem k tomu, že potrubí, které dál pokračuje do Průmyslové zóny Verne, končí v nedalekém výměníku a zatím nebylo nikdy používáno, počká jeho oprava až na pravidelnou letní odstávku. Bude ovšem také záležet na vedení Klášterce nad Ohří jak s ním hodlá naložit, neboť je majetkem města. Klášterecký starosta Štefan Drozd se byl přitom rovněž na místě havárie podívat. „Jsem rád, že všem zúčastněným jde práce tak rychle od ruky. Proto mne pochopitelně těší, že se lidé dočkají tepla a teplé vody dříve, než byl původní odhad. Všem za to patří veliký dík,“ kvitoval starosta.
Neplánovanou odstávku tepla a teplé vody pro Klášterec nad Ohří a tím maximální a intenzivní nasazení pracovních a servisních čet výše zmiňovaných společností způsobila v pátek podvečer vážná dopravní nehoda na silnici I/13 u Elektráren Prunéřov, v místě křížení na Kadaň a Vejprty. Od tepla a teplé vody tak bylo odstaveno na 5 000 domácností napojených na centrální zásobování teplem společností ČEZ Teplárenská, a. s. Autobus, který se střetl s osobním vozidlem, totiž skončil na boku v horkovodním potrubí, přičemž zle poškodil všechny jeho tři větve, včetně odbočky do Průmyslové zóny Verne. I když škoda ještě není plně vyčíslena, bude se zřejmě pohybovat v rozmezí jednoho až tří milionů korun.