Porota: Rostislav Čapek, Jitka Fowler Fraňková, Petr Malásek a čestný host Jiří Suchý (zleva). Soutěžící zleva: Vítěz soutěže Vítek Křišťan, Tomáš Jeřábek (2. místo) Jan Horák (4. místo), Daniel Bulatkin (3. místo) a moderátorka večera Zuzana Burešová.
O titul Pianista roku soutěžilo 15 hudebníků. V závěrečném finále se pak v pražském Rudolfinu představila čtveřice nejlepších. V porotě přitom zasedali klavírista, skladatel a producent Petr Malásek, koncertní klavíristka a pedagožka Jitka Fowler Fraňková a výrobce strunných nástrojů Rostislav Čapek. „Porota to letos neměla vůbec jednoduché, svým hlasováním jí proto mohli pomoci i diváci v sále a posluchači na internetu. Díky společnosti Petrof navíc skladby soutěžících rozeznívaly mistrovské nástroje, ve finále to byl dokonce klavír Ant. Petrof AP 275,“ uvedla Kristýna Chocholová z pořádajícího Hudebního centra PETROF, z. s.
Titul Pianista roku 2016 patří od neděle 3. dubna Vítu Křišťanovi, který působí jako pedagog na Konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze a Jazzové akademii v Brně. Těsně za ním se umístil Tomáš Jeřábek, absolvent Střední odborné školy varhanářské v Krnově, a třetí příčku obsadil barový pianista a jazzový hráč Daniel Bulatkin. Jan Horák z Konzervatoře Jaroslava Ježka skončil čtvrtý.
Konání finálového kola soutěže podpořila Nadace ČEZ prostřednictvím grantového řízení Podpora regionů, jež je zaměřeno na rozvoj veřejně prospěšných projektů. „Soutěž navrací živou hudbu do kaváren a dalších kulturních podniků, čímž každým rokem zvyšuje zájem hudebníků i široké veřejnosti o kultivovanou zábavu a rozvoj hudebních schopností a možností talentovaných lidí. Proto jsme podpořili konání finálového kola, které bylo přehlídkou vynikajících výkonů,“ sdělila Michaela Žemličková, ředitelka Nadace ČEZ.
První ročník Pianisty roku se konal v roce 2012 v Maďarsku, ve vyhlášené budapešťské kavárně New York Café v hotelu Boscolo Budapest. Jejím cílem bylo od počátku navrácení živé hudby do kaváren mezi široké publikum. Karel Ziegler, Food & Beverage Director hotelu Boscolo Prague, tuto myšlenku přenesl i do pražské pobočky New York Café a pro její uskutečnění se spojil s největším evropským výrobcem klavírů a pianin, společností Petrof.